Friday, 9 February 2018

sunuş kuralları

last update: 23 şubat 2018
BİÇİM
01) sunuş ağırlıklı olarak görsel veya görsel işitsel malzemelerden oluşmalı, sunuşta aşağıdaki maddelerde tarif edilenler dışında uzun metinler yer almamalı. (yer yer bir ya da bir kaç kelimeden oluşan başlıklar ya da yardımcı metinler yer alabilir).

02) sunuşun ilk 4 slaydı aşağıdaki içerik ve formatta olacak:
slayt 01: sunuşun ilk slaydı makale başlığı, yayınlandığı yıl, yayınlandığı yer bilgilerini içermeli.
slayt 02: sunuşun ikinci slaydı makalenin neden bahsettiğini anlatan bir cümle içermeli.
slayt 03 ve 04: sunuş'ta, sorumlu olunan makalede öne çıkan 2 kavram (bu kavramlar o haftanın konu başlığınıdan farklı olsun), 2 ayrı slaytta ayrı ayrı olarak yer almalı (bu 2 slaytta, tüm slayt sadece bu kavramı içerebilir (çok büyük fontlarla) ya da bu kavramla birlikte ilişkili bir görsel bir arada olabilir). sunuşu gerçekleştiren(ler) bu kavramlar üzerine bir kaç cümle söylemeli. Bu kavramlar doğrudan şehir planlama ile ilgili olabilir, dolaylı olarak ilgisi olabilir. Akademik kavramlar olabilir, olmayabilir.  ilk kez karşılaştığınız bir kavram olabilir, bildiğiniz bir kavram da olabilir. Önemli olan size bir şey ifade etmesi, makalede anlatılan meseleye dair bir şey söylemesi, üzerinde tartışmanın bize bir fayda sağlaması ve üzerine iki cümle etmeniz.
***

03) sunuş akışı içerisinde 3 ayrı slaytta sorumlu olunan makalede öne çıkan  3 ayrı alıntı/cümle ya da cümle grubu (quotation) yer almalı. (bu 3 slaytta, tüm slaydı sadece bu alıntı kaplayabilir ya da alıntının okunabilirliğini azaltmayacak şekilde kurgulanabilirse alıntı ile birlikte ilişkili bir görsel kaplayabilir. Sunuşu gerçekleştiren(ler) sadece bu alıntıyı okumamalı, üzerine bir kaç cümle söylemeli (neden önemli bulduklarını anlatmalı).

04) yukarda tarif edilen 7  slayt dışında 1. maddeyi dikkate alarak (görsel ve işitsel malzeme ağırlıklı) dilediğiniz sayıda ve dilediğiniz formatta slayt hazırlayabilirsiniz makaleyi hikayeleştirmek, makalenin hikayesini en anlaşılır şekilde aktarmak için. 

05) sunuşlarda kullanılan yazılı malzeme izleyiciler tarafından okunabilir büyüklükte olmalı (min 28 font)

06) sunuşlar en geç dersten önceki perşembe günü 23:59'a kadar ŞU LİNKİ TIKLADIĞINIZDA çıkan forma yüklenmelidir.  bu formda 2. ve 3. maddede istenen bilgileri de girmeniz istenecektir.  sunuş dosya adları şu formatta olmalı:

SunuşYapan(lar)ınAdı_SunusTarihiGunveAy_ROC2018_MakaleBasligi.
Örnek: AhmetArslan_16Subat_ROC2018_Why we painted over Berlin’s most famous graffiti

İÇERİK

07) verilen makalelerde pek çoğumuzun aşina olmadığı bir çok farklı süreçten ya da olaydan bahsediliyor, bu süreçler çoğu zaman detaylandırılmıyor. sunuşunuzda sorumlu olduğunuz makale dışına da çıkarak araştırmanızı genişletmeniz, burada tarif edilen ve makaledeki ana meselenin anlaşılması için zemin oluşturan bu süreçleri/kavramları/olayları da bize basit ve kısa bir şekilde anlatmanız beklenmekte (çoğu zaman bu tür süreçlerle ilgili bilgilere, makale içinden verilen linkleri takip ederek ulaşabiliyorsunuz)

08) sunuşların değerlendirilmesinde makaledeki içeriğin doğru bir şekilde aktarılması, temel meselenin ve destekleyici argümanların aktarılması gibi konular dikkate alınacak. ama en önemli değerlendirme kriteri keyifli ve ilgi çekici bir sunuş olup olmadığı ve sunuş sonrasında aklımızda bir şey kalıp kalmadığı (bir şey öğrenip öğrenmediğimiz) olacak. bunun için izleyicilere makalenin geçtiği bağlam (context) aktarılmalı, makalede anlatılan mesele hikayeleştirilmeli, kağıttan okumak yerine izleyiciye bakarak anlatılmalı ve diğer iyi/keyifli sunuş tekniklerinden yararlanılmalı... iyi bir sunuş için yerine getirilmesi gereken koşulları yerine getirip getirmediğini ölçmek için kullanabileceğiniz  kontrol sorularından bazıları:
- okudu mu, sundu mu?
- sunuşu hikayeleştirebildi mi? (akıcı, ilgi çekici bir dizge içinde anlatabildi mi?)

- makalede bahsedilen bağlamı/zemini net bir şekilde aktarabildi mi? (harita ve görsel malzeme kullandı mı bunun için? makalede bahsi geçen aktörler, bunların rolleri, faaliyet alanları ile ilgili gerekli bilgileri verdi mi?)
- makalede bahsedilen ana meseleyi net bir şekilde aktarabildi mi?
- sunuş genelinde yeterli oranda konuyla ilgili görsel malzeme paylaştı mı?
- ekstralar:

- makale dışında farklı kaynaklardan yararlandı mı?
- bireysel yorum kattı mı?

- sunuş sınıfta bir tartışma zemini oluşmasına imkan sağladı mı?
09) makaleler ağırlıklı olarak son derece güncel, çoğunluğu son 2 yıl içinde kaleme alınmış. Gene de sunuş yapanlardan makalede bahsedilen örnekle ilgili son durumu araştırmaları ve sunuşlarında buna yer vermeleri bekleniyor.
EK:

09.5) sunuşlar ingilizce ya da kötü ingilizce yapılacak. takıldığınız her yerde aklınıza gelmeyen kelimelerin türkçelerini ifade edebilirsiniz. 

10) sunuşların 15-30 dakika arası sürmesi bekleniyor. sunuş sırasında konuyla doğrudan ilgili olduğu sürece görsel-işitsel malzeme  kullanılması tercih edilen bir şey. sunuşların belki de en önemli amacı derste kentle ilgili süreçlerle ilgili tartışma zemini oluşturması. dolayısıyla sunuş sırasında  tartışma konuları ortaya çıktığından dışarıdan müdahaleler/katkılar olabilir (yürütücü ve diğer izleyiciler yani öğrenciler sunuşun herhangi bir yerinde müdahale edebilir, yorum yapabilir, özellikle öğrencilerin bu şekilde katkı vermesi arzu edilen bir şeydir). 

11) makale sunuşları dersin işleyişinin önemli bir parçasını oluşturmakta. dolayısıyla bu sunuşların herhangi bir sebepten dolayı aksaması, dersin işleyişini bozmakta. bu nedenle sunuşları (verilen sorumlulukları) yerine getirmeyen öğrenciler sunuştan puan almama yanında, yerine getirmedikleri her bir sunuş için -15 puan ceza puanı da alırlar (yıl içi notu toplamından düşülmek üzere. Örneğin  bir öğrenci eğer sorumlu olduğu bir sunuşu sunuş haftası yerine getirmezse dönem sonunda diğer tüm kalemlerden maksimum not alsa bile en fazla 65 puan alabilir (100-20sunuş puanı=80, 80-15 ceza puanı= 65). Bu nedenle sunuştan sorumlu olduğunuz haftalarda derste olamama gibi bir durumunuz var ise en geç 3. haftaya kadar bu durumu bana iletmeniz gerekmekte. İlerleyen haftalarda sorumlu olduğunuz haftalarda derse katılım ile ilgili bir sorunun ortaya çıkması durumunda, başka bir hafta sorumlu olan bir arkadaşınızla aranızda yer değişikliği yapabilirsiniz.

12) bu post (yazı) güncellenebilir. en üstte güncellenme tarihi yazacaktır. bu metinde 16 şubat sonrası değişiklik yapılması durumunda, bu değişiklikler belli olacak şekilde yapılacaktır (silinen kelimelerin üstü çizilecek ve yeni eklenen kelimeler ya da cümleler kırmızı ile belirtilecektir).

13) sunuşun sonunda bir sonuç cümleniz olsun. sonuç slaytınız olsun. yani pat diye bitmesin sunuş.

No comments:

Post a Comment

Video Ödevlerinin Teslimi

Video Ödevlerinizi şu LİNKİ TIKLADIĞINIZDA açılan formu doldurarak teslim edebilirsiniz... Video Ödevlerinizi dersin final zamanına kadar ...